آموزش ساخت شمع‌های مخروطی و باریک به روش غوطه‌وری - Learn How To Make Dipped Taper Candles شمع دست ساز و کارت دست ساز N&B
 

آموزش ساخت شمع‌های مخروطی و باریک به روش غوطه‌وری - Learn How To Make Dipped Taper Candles

برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی ، روی آن ها کلیک کنید .

 

 

زمانی که من شمع‌های غوطه‌وری درست می‌کنم ، ابتدا تمامی محل کار را با روزنامه می‌پوشانم . سپس می‌توانید محل آویزان کردن شمع‌ها را درست کنید . به هنگام تهیه حالت مخروطی ساده ، من از دو جعبه مقوایی و یک میله پلاستیکی که در بالا توسط تکه‌ای جعبه مقوایی محکم شده است ، استفاده می‌کنم . چند آویز سیمی نیز از آن آویزان می‌کنم .

 

 

برای محاسبه طول فتیله‌ها ، به این روش عمل کنید : 2 برابر طول هر شمع را با عرض آویز سیمی جمع کرده و حدود 2.5 سانتی‌متر برای بستن واشر یا میخ به آن اضافه نمایید ( برای آنکه فتیله هنگاه غوطه‌ور شده صاف و مستقیم قرار گیرد یک میخ یا واشر سنگین به انتهای فتیله گره می‌زنیم ) . برای مثال اگر طول هر شمع 20 سانتی‌متر است و عرض آویز سیمی 12.5 سانتی‌متر باشد و 2.5 سانتی متر برای واشر به آن اضافه کنیم داریم :

55=2.5+12.5+20+20

 

 

موم را به تکه های کوچک بریده و در ظرف ذوب که خود درون ظرف دیگری باشد می‌‌ریزیم ( حرارت نباید مستقیم به ظرف ذوب برسد – دابل بویلر ) . از آنجا که مخروط‌های دانمارکی باریک بوده و شمع‌های پیچ خورده نیز بسیار تخت هستند ، به راحتی در هوای گرم شروع به خم شدن می‌کنند ؛ از این رو برای محکم‌تر و سفت‌تر شدن موم ، مقداری اسید استئاریک اضافه می‌کنیم . برای هر ظرف ذوب ، تقریباً به ازای هر 450 گرم موم ، 3 قاشق غذاخوری اسید استئاریک اضافه می‌شود .

 

 

توجه کنید که باید اسید استئاریک را در یک ظرف جداگانه روی حرارت مستقیم ذوب کنید که حدود 95 درجه سانتی‌گراد دما نیاز دارد .

موم را در ظرف ذوب که حداقل 85 درجه سانتی‌گراد دما دارد بریزید و اسید استئاریک کاملاً ذوب شده را به آرامی به آن بیافزایید و چند دقیقه به خوبی هم بزنید .

اگر از رنگ شمع استفاده می‌نمایید . در این زمان باید آن را اضافه کنید . سپس اگر از عطر شمع نیز استفاده می‌کنید آن را به ظرف ذوب ( بالای دمای 85 درجه سانتی‌گراد ) بیافزایید و هم بزنید .

 

 

 

اجازه دهید تا موم تا حدود 70 درجه سانتی‌گراد خنک شود سپس غوطه‌وری را آغاز کنید . زمانی که دمای موم تا حدود 60 درجه سانتی‌گراد برسد ، موم تا حدودی بصورت مواج و ناصاف درمی‌آید . اگر دمای شمع بالا باشد ، با فرو بردن شمع در مذاب ، شمع شما نیز ذوب می‌شود . 70 درجه سانتی‌گراد تقریباً دمای ایده‌آلی است . پس برای حفظ این دما باید گاهی ظرف را دوباره بر روی حرارت قرار دهید .

 

 

 

برای ایجاد شمع‌های ساده مخروطی مدام به غوطه‌ور کردن و خارج کردن شمع از مذاب ادامه دهید تا به اندازه دلخواهتان برسید . زمانی که شمع حدوداً به اندازه دلخواهتان رسد آن را خارج کرده و میخ یا واشر را از انتهای آن جدا کنید . اکنون شمع می‌تواند استوار و مستقیم به داخل مذاب فرو رود . پس از آنکه به اندازه دلخواه رسیدید ، شمع را خارج نموده و انتهای آن را قیچی کنید و آن را آویزان کنید تا خنک شود به حدی که سفت شده اما گرم و قابل انعطاف باشد . در این حالت می‌توانید چکه‌ها و ناهمواری‌ها را صاف کنید اما مراقب باشید که اثر انگشتتان روی شمع باقی نماند . اکنون با تکه‌ای پارچه صاف و تمیز ، شمع را پولیش کنید و انتهای آن را شکل دهید .

 

 

اما برای ایجاد "مخروط دانمارکی" ، مخروط شمع‌ها را دراز و باریک ایجاد کنید . زمانی که به ضخامت 1.5 سانتی‌متر رسیدند ، آن‌ها را خارج کرده و انتهای دو شمع را 1/3 در هم فرو کنید . سپس شمع‌های متصل شده به هم را از انتها در مذاب غوطه‌ور کنید .

 

 

2 عدد از این شمع‌ها تهیه نمایید و از انتها به هم متصل نمایید . سپس این 4 شمع را در مذاب غوطه‌ور کنید . حال تا زمانی که شمع‌ها گرم هستند ، آن‌ها را به شکل درختی در بیاورید و اجازه دهید خنک شوند . توجه کنید که نمی‌توانید آن‌ها را آویزان کنید چون در اثر کشش ، از حالت درختی خارج می‌شوند . برای خنک کردن این شمع‌ها ، آن‌ها را در جاشمعی قرار دهید .

 

 

 

برای ایجاد شمع‌های پیچ خورده ، به غوطه‌ور کردن شمع‌های مخروطی ساده ادامه دهید تا به اندازه استاندارد مخروطی برسید . تا زمانی که هنوز شمع گرم است ، آن را درون کاغذ مومی بپیچید و با یک وردنه و با ملایمت آن را تخت کنید . حال با دست انتهای شمع را به آرامی بپیچانید تا به شکل دلخواهتان درآید . اکنون می‌توانید آن را آویزان کنید تا خنک شود .

 

 

منبع


Facebook


نظرات شما عزیزان:

بهنام
ساعت20:58---17 خرداد 1394
سلام- ممنونم از زاهنماییهای خوبتون.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






nandb&